Direktlänk till inlägg 26 augusti 2020

Sekten som åter uppstod, sektens barn

Av Emelie - 26 augusti 2020 22:07

Som en fortsättning från föregående inlägg kommer jag recensera de resterande böckerna i dimön trilogin som jag läst. Känner ändå att jag måste varna om spoilers innan jag börjar för er som inte läst serien.

sekten som återuppstod

I denna bok får vi följa Sofia som försöker återuppta ett liv utanför sekten, vilket inte var så lätt som hon trodde. Hon plågas av mardrömmar som hon inte kan släppa.
Samtidigt som sektledaren Franz Oswald väntar på sin rättegång utan ett uns av oro eller ånger. Hans advokat bistår han i att bygga ett kontaktnät, ett kontaktnät som Ska hjälpa han med sitt mål...hämnd.

Precis som första boken fortsätter spänningen, oron, hopplösheten och hoppet som böckerna lockar fram inom en, alla dessa känslor kommer som en chock då man lever in sig så mycket i handlingen att man måste tvinga sig tillbaka till verkligheten eftersom dessa böcker tar över hela dig utan undantag.
Kan bara säga att för mig är dessa böcker kärlek.

sektens barn

15 år har gått sedan Sofias flykt från sekten. Och inte ett ord har man hört från sektledaren Franz på alla dessa år, men så kommer storm som skakar Sverige och Franz visar sig återigen och blir populärare än någonsin. Men bakom sektens murar utövar han sin tyranni över sektens barn, bland annat sina söner Vic och Thor som uppfostras enligt sektens teser.
Sofia som lovat sig själv dyrt och heligt att aldrig mer ha någon kontakt med Franz men livet blir inte som hon tänkt sig och hon lockas in i en lek som bara en kommer att komma segrande ur.

Vad mer kan jag säga... den är otrolig. Hela trilogin så himla läsvärd. Ni vet när man läst något så sanslöst bra att hitta något efter det som är värdigt känns stört omöjligt... Så känns det, lever fortfarande så mycket kvar i denna historia att det känns hjärtskärande att behöva lämna den.
Säger bara att detta har varit en stormande förälskelse som kommer leva kvar i en som ens första kärlek.

/E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 december 2022 11:56


Glad tredje advent! Varit extremt dålig på att göra inlägg men tänkte åtminstone väga upp det hela med att dela med mig av en lustig, fängslande och en aning makaber liten julsaga om de 24 små tomtenissar. 24. Midvinternattens köld är svår 24 ...

Av Emelie - 25 september 2021 18:26


Våren är här och sommaren är ett minne blott. Underbart tänker jag men de flesta längtar säkert redan till nästa sommar och hettan och inga varma kläder bara långa ljusa varma dagar med sol och bad. Men jag, jag är den där lite udda typen som älskar ...

Av Emelie - 4 juni 2021 22:41


Sommaren är här...känns det som men varar det? Det vet ingen säkert men något man känner är hur energin återkommer till kroppen efter vinterns dvala och hur ens kropp som slumrat vaknar upp och känner sig redo för nya äventyr. Så vad gör ni när eran ...

Av Emelie - 17 maj 2021 19:00


  Oärliga, ja det är något jag med säkerhet kan säga att vi alla känner igen, vissa flyktigt och för andra så är det som en kär vän, något man har nära sig och är van att ta till. Oavsett är det en vana som aldrig ska vara enkelt eller självklart at...

Av Emelie - 12 mars 2021 22:45


Upp tidigt, sent i säng. Strikta scheman rutiner för varje dag. Varje andetag är välplanerat och strukturerat. Du behöver inte fundera över vad du ska göra eller borde göra. Dina dagar går som på löpande band dag ut och dag in och du faller ner i sän...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards