Direktlänk till inlägg 28 februari 2021

Resenären & Banemannen

Av Emelie - 28 februari 2021 19:45

 

 

Tänk dig själv att vakna upp och du har inget minne från just innan den stunden. Allt som kom innan är svart, tomt. Hur skulle du reagera? Hade du tagit chansen att starta från början och och bli den du vill bli, bo där du vill och vara den du vill, eller hade du varit besatt av tanken att få reda på vem du är, var du kommer ifrån och vad du har gjort tidigare. Oavsett vad du hade fått reda på? Jag själv vet inte, självklart vill man veta vem man är men tänk om man inte vill veta när man vet, det kanske vore bättre att bara ta det som det kommer om det är menat att minnena ska återvända så gör de det. 

Idag ska jag recensera ett recensionsex som jag fått chansen att läsa, Resenären & Banemannen skriven av Tommy Gustavsson


Den gamle mannen Graldek stöter en dag på en ung man som är kraftigt nedkyld och medvetslös. Den ungemannen visar sig ha tappat minnet, men Graldek undrar om Ric kan vara Resenären från legenden som det sägs ska få gudarna att återvända till Nandoria? Om så är fallet vem är Banemannen som nämns i profetian och hur ska han Graldek göra för att skydda Ric mot honom? 


Det blir en spännande och fartfylld resa för Graldek och Ric och jag anser att det är en resa alla borde vilja följa med på. Jag kan lova att jag älskade den. Den var full av äventyr och spänning och det var med stor glädje jag levde i deras värld för en tid.


/ E

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 december 2022 11:56


Glad tredje advent! Varit extremt dålig på att göra inlägg men tänkte åtminstone väga upp det hela med att dela med mig av en lustig, fängslande och en aning makaber liten julsaga om de 24 små tomtenissar. 24. Midvinternattens köld är svår 24 ...

Av Emelie - 25 september 2021 18:26


Våren är här och sommaren är ett minne blott. Underbart tänker jag men de flesta längtar säkert redan till nästa sommar och hettan och inga varma kläder bara långa ljusa varma dagar med sol och bad. Men jag, jag är den där lite udda typen som älskar ...

Av Emelie - 4 juni 2021 22:41


Sommaren är här...känns det som men varar det? Det vet ingen säkert men något man känner är hur energin återkommer till kroppen efter vinterns dvala och hur ens kropp som slumrat vaknar upp och känner sig redo för nya äventyr. Så vad gör ni när eran ...

Av Emelie - 17 maj 2021 19:00


  Oärliga, ja det är något jag med säkerhet kan säga att vi alla känner igen, vissa flyktigt och för andra så är det som en kär vän, något man har nära sig och är van att ta till. Oavsett är det en vana som aldrig ska vara enkelt eller självklart at...

Av Emelie - 12 mars 2021 22:45


Upp tidigt, sent i säng. Strikta scheman rutiner för varje dag. Varje andetag är välplanerat och strukturerat. Du behöver inte fundera över vad du ska göra eller borde göra. Dina dagar går som på löpande band dag ut och dag in och du faller ner i sän...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards